Y kuşağı kendilerini önemseyen işverenlerde kariyer yapmak istiyor
REPMAN Forum 2018’de “İşveren markasının kurum itibarına etkisi” tartışıldı
REPMAN İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından 7. si düzenlenen itibar forumununda “İşveren markasının kurum itibarına etkisi” tartışıldı. İstanbul Maslak Orjin’de düzenlenen forumda; İşveren markasının iş sonuçlarına etkisi; sosyal medya işveren markası için tehdit mi fırsat mı; yapay zekâ nasıl bir işveren; gençlerin gönlünde yatan alan hangi işveren; işveren markası iletişimi nasıl yapılmalı; teknoloji dünyasının penceresinden işveren markası başlıkları katılımcılar ile paylaşıldı.
RepMan Forum 2018, Panasonic Eco Solutions Türkiye, Yapı Kredi, Zorlu Holding destekleri ve Vizyon Koleji stratejik işbirliğiyle gerçekleşti.
İnternetten canlı yayımlanan forumun başkanlığını REPMAN İtibar Araştırmaları Merkezi Kurucu Başkanı Salim Kadıbeşegil yaptı.
Salim Kadıbeşegil açılış konuşmasında “itibarımızı yönetmekten daha önemli bir işimiz yok sloganı ile yola çıktık. Çünkü gördük ki markalar vaat eder itibar kazanılır! Günümüzde iyi itibar tüm iş sonuçlarını etkiliyor, rekabet itibar göstergeleri ile yapılıyor” dedi.
RepMan’in Sektörler İtibar Yönetimi Performansı ve RESPECT 2017 araştırmalarından çarpıcı sonuçlar veren RepMan Danışma Kurulu Üyesi ve ZENNA Kurumsal Marka Araştırmaları ve Stratejileri Şirketi sahibi Nuran Aksu, “İtibar Yönetimi Performansı 70/100 olan şirketlerin %65-69 oranında “çalışılmak istenen şirket” statüsüne sahip olduklarını belirtti.
Salim Kadıbeşegil’in REPMAN FORUM 2018 konuşmasını buradan izleyebilirsiniz
Nuran Aksu sunumunda itibarın çalışılmak istenen şirket konusunu doğrudan etkilediğini belirtti ve şu hususların altını çizdi;
“Halk genelinde görüştüğümüz 9 bin 649 kişi ile gerçekleştirdiğimiz araştırma kapsamında her 4 kişiden 3’ü, çalışanların işini severek yapmasının, o şirkete bakışını olumlu olarak etkilediğini belirtiyor. 2 kişiden biri maaşı aynı olsa dahi daha itibarlı bir şirkette çalışmayı tercih ederken, 10 kişiden 4’ü işsiz olsa dahi itibarı düşük bir şirkette çalışmayacağını, 10 kişiden 3’ü ise maaşı daha düşük olsa bile itibarı yüksek bir şirkette çalışmayı tercih edeceklerini belirtiyor.”
ZENNA’nın yönetiminde gerçekleştirilen ilgili araştırmalarda CEO’ların itibarında da finansal sonuçların önüne; vizyoner olmaları (%65), yenilikçi olmaları (%54), adil yönetimi benimsemeleri (%54), krizleri başarıyla yönetmeleri (%49), insana değer vermeleri (%48), başkalarına ilham vermeleri (%45) kriterlerinin geçtiği vurgulandı.
Nuran Aksu’nun sunumunu buradan izleyebilirsiniz
“Teknoloji bilginin emrinde”
Social Touch Ajans Başkanı Sertaç Doğanay, dijital dünyanın işveren markası için “fırsat mı tehdit mi” olduğuna ilişkin görüşlerini açıkladı. Özetle; Teknolojinin ve dijital dünyanın geldiği son noktada bir kurum hakkında bilgiye ulaşmak, aynı zamanda kurumlar için de bir bilgiyi almak çok kolay. Günümüzde artık hepimizi iş görüşmesine gitmeden önce kurumları internetten araştırıyoruz, hakkında neler dendiğine bakıyoruz. Tüm bu bilgilere göre orada çalışmaya ve çalışmamaya karar verebiliyoruz.” dedi.
Sertaç Doğanay’ın konuşmasını buradan izleyebilirsiniz
Endüstri 4.0, Yapay Zeka ve İşveren Markası
“İşveren Markası Oluşturmada Yapay Zekâ Ne Kadar Güvenilir?” konulu interaktif tartışmada RepMan Danışma Kurulu Üyesi Tayfun Zaman ile birlikte sahne alan Vizyon Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Özbek, teknolojinin eğitimde sadece bir tehdit olarak görülmemesi gerektiğini belirtti. Teknolojinin faydalarından yararlanarak bireylerin iş yükünün çok büyük oranda azaltılabildiğinin altını çizen Özbek, insani değerleri ve samimiyeti ön planda tutanların değerinin yapay zekânın her alandaki hâkimiyetiyle doğru orantılı olarak artacağını söyledi.
Tayfun Zaman ve Abdulkadir Özbek’in interaktif tartışmasını buradan izleyebilirsiniz.
Gençler kendilerini önemseyenleri önemsiyorlar
Forumun çarpıcı bölümlerinden biri Bahçeşehir üniversitesinden üç öğrencinin interaktif tartışması oldu.
Diser Saka, Mehmet Eren Erdoğan, Melike Ayla isimli öğrenciler katılımcılara kendilerini önemseyen, şeffaf ve adil yönetim anlayışını samimiyetle uygulayan, hatalarından ders alan iş yeri ortamlarının gençler tarafından tercih edilmekte olduğunu vurguladılar. Gençler kariyer yolculuğunun çetin ve sınavlarla dolu olduğuna dikkat çektiler ancak kendilerini bu zorlukları aşmak üzere hazırladıklarını ve enerjilerini itibarlı kurumlardan yana kullanmayı tercih edeceklerine dikkat çektiler.
” Çalışanlar, parçası olmaktan gurur duyacakları…”
RepMan Forum 2018’in kapanış konuşmasını yapan Gazeteci-Yazar-Danışman M. Serdar Kuzuloğlu dijital dünyanın işveren markasının iletişimde etkisini örneklerle anlattı. Kuzuloğlu ana hatları ile şu hususları vurguladı;
“Çalışanlar parçası olmaktan gurur duyacakları bir yerde olmak istiyorlar. Artık kar eden bir firmada çalışmak çekici değil. Şirketlerin de bu kapsamda itibarını kazanması için çaba sarf etmesi gerekmektedir. İtibarı kazanmak da sanılanın aksine bir külfet değil itibarsızlığı göze almak ciddi bir israftır. Bunu yaparken de itibarı etik ve şeffaflık kavramlarıyla birlikte değerlendirmekte fayda var. Biri olmadan diğerini oluşturmak çok zor.”
M. Serdar Kuzuloğlu’nun konuşmasını buradan izleyebilirsiniz.
İşveren Markası Kurum İtibarını Nasıl Etkiliyor?
Panel konuşmacıları neler dediler?
(Panel konuşmalarını buradan izleyebilirsiniz)
Aslı Çiftçi
Yapıkredi Grup Direktörü
İşveren markasının sadece kurumun dış görünüşüyle oluşturulamayacağını vurguladı ve “En iyi marka temsilcilerimiz çalışanlarımız. Dolayısıyla biz Yapı Kredi olarak iç iletişimimizi dış iletişimimizden daha öncelikli olarak ele alıyoruz. İşveren markası sadece dış görünüşten ibaret olmayıp bütüncül olarak düşünülmelidir” diye ifade etti.
İşveren Markası İletişimi Nasıl Olmalı panelini buradan izleyebilirsiniz
Tatsuya Kumazawa
Panasonic Eco Solutions Türkiye
Yönetim Kurulu Üyesi
“Bütün şirketlerin çalışana aile gibi yaklaşması ve ona uygun bir çalışma ortamı yaratması son derece önemli. Panasonic olarak benimsediğimiz 7 prensiple hareket ediyor, çalışanlarımızla bağımızı kuvvetlendiriyoruz. Bu ilkeler; topluma katkı, gelişim için durmadan çaba göstermek, nezaket ve alçak gönüllü olmak, takım ruhu ve iş birliği içinde çalışmak, minnet duymak, adil ve eşit olmak, uyumlu ve esnek olmak. Biz şirketimizde her sabah işe bu 7 ilkeyi okuyarak başlıyoruz. Bu şekilde hem yönetim prensiplerini hem de bu ilkelerin anlam ve önemini vurgulamış oluyoruz” şeklinde konuştu.
İşveren Markası İletişimi Nasıl Olmalı panelini buradan izleyebilirsiniz
Aysel Özaltınok
Kurumsal Marka Yönetim Direktörü
Panasonic Eco Solutions
“Şirket için en değerli varlıkların çalışanları olduğunu belirterek “Yeni nesille birlikte biz de onlarla aile bağını nasıl kurarız diye yaklaşıyoruz. Bu anlamda da işveren markası olma yolunda çalışmalar yapıyoruz” dedi.
İşveren Markası İletişimi Nasıl Olmalı panelini buradan izleyebilirsiniz
Ergun Gümrah
İDA İletişim Danışmanları Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı
Çalışanlar kurumlardan doğası gereği değer görmeyi bekliyor. Buradan yola çıkarsan bir şirket ilk olarak çalışanına ne kadar değer verdiğini hissettirmeli. Bu felsefeyle hareket ettiğiniz zaman ve bunların gereklerini yerine getirdiğinizde gerçekten işveren markası oluyorsunuz.
İşveren Markası İletişimi Nasıl Olmalı panelini buradan izleyebilirsiniz
REPMAN 2018 Kapanış Oturumu
RepMan 2018 Forum’un kapanış oturumunda RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyelerinden Prof.Dr. Haluk Gürgen ve Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner yaptılar.
Kapanış oturumunu buradan izleyebilirsiniz.
RepMan Forum 2018’den kareler