Uluslararası Futbol Federasyonu (FIFA) İtibarını Yönetmek: Yolsuzluk krizi vakası

 

Labiba Abdel – 

 

Özet

İtibar yönetimi, özellikle bir krizden sonra dernekler için çok önemlidir. Örnek olarak, İsviçreli yetkililerin bazı Fédération Internationale de Football Association (FIFA) yetkililerini tutuklaması ve 2018 ve 2022 Dünya Kupası teklifleriyle ilgili cezai suçlamalarda bulunmasının ardından bir yolsuzluk krizi yaşandı. Kar amacı gütmeyen ve kar amacı gütmeyen şirketlerin krizlerden sonra itibarlarını nasıl yönettikleri konusunda önemli bir inceleme var ve uluslararası derneklere daha az dikkat ediliyor. Bu vaka çalışması, FIFA’nın Mayıs 2015’teki yolsuzluk skandalından sonra itibarını korumak için medya ve iletişim stratejilerini nasıl kullandığını inceliyor. FIFA haber bültenlerini analiz ediyor, basın toplantılarını inceliyor ve bu krizin paydaşlarla (büyük ölçüde sponsorlar ve ortaklar) ilişkileri nasıl etkilediği de dahil olmak üzere web sitesini inceliyoruz. İtibar yönetimi ve açık iletişim kanallarının güvenin yeniden inşasına yardımcı olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışma, FIFA’nın kitle iletişim araçlarını kullanmanın hiçbir yararı olmadığı için sorumluluktan kaçınmak için bir “Reddetme stratejisine” bağlı olduğunu göstermektedir. Resmi web siteleri üzerinden birkaç açıklama yapmak için bir basın toplantısı düzenlediler ve medya kullanımı çok azdı.

Makaleye buradan ulaşabilirsiniz