Building Corporate Reputation With Sustainability and Universities
Zeynep Ayfer BOZAT
Anıl TOPDEMİR
Işıl GAZİ
Selçuk Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi
(The Journal of Social Economic Research)
ISSN: 2148 – 3043 / Ekim 2016 / Yıl: 16 / Sayı: 32
İnsanoğlunun çevreye ve doğaya yönelik bilinç düzeyi arttıkça, bu bilinç yapısının uygulama alanları da yine aynı
insanoğlu tarafından çeşitlendirilmektedir. Buna bağlı olarak düşünsel temelde geleceğe yönelik kurgulanan her üretim pratik bir
yarar sağladığı sürece piyasa ekonomisi içinde önemini ve değerini artırma eğilimi gösterir. Paydaşlar işletmelerden pratik yarar
sağlayan ürün ve hizmetlerin tatmin düzeylerinin sadece kullanım değeri olarak değil aynı zamanda duygusal, bilişsel ve
psikolojik olarak da katkı sağlamasını beklemektedir. Bu darboğazı aşmak adına işletmeler de duygusal yönetim temelinde
paydaşları için önemli olabilecek değer yönelimli politikalara imza atmak ve bu tür faaliyetler gerçekleştirmek zorunda
kalmışlardır. Bu bağlamda işletmelerin paydaşı olan yapıların tümünün özündeki “insan” faktörünün, ekonomik beklentilerinin
yanı sıra paydaş memnuniyetini sağlamak adına değer yönelimli bu tür beklentilerin de işletmelerce tatmin edilmesi
gerekmektedir. Bu anlamda, sürdürülebilirlik üzerine inşa edilmiş bir kurumsal itibar bir kurum için daha da önemli hale
gelmektedir.
Bu çalışmada, kurumsal itibarın genelde kurumlar özelde üniversiteler bağlamında önemini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Bu çalışmayla birlikte ülkemizde sayısı az olan sürdürülebilir üniversitelerin diğer üniversitelere örnek teşkil
etmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle kurumsal itibar ile ilişkilendirilebilecek sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üniversite
kavramların literatürdeki yeri incelenmiştir.
makaleyi buradan inceleyebilirsiniz