RepMan Forum 2013

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından düzenlenen RepMan Forum 2013 28 mart tarihinde İstanbul’da Barbaros Point Oteli salonlarında gerçekleşti. Forumun bu yılki ana konuşmacısı Merkezin Danışma Kurulu üyelerinden Dr. Markus Renner idi. Forumu bu yıl 143 katılımcı izledi. Katılımcılar arasında; kurumsal iletişim yöneticileri, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının temsilcileri, çeşitli şirketlerin genel müdür ve CEO’ları, sivil toplum kuruluşların temsilcileri, akademisyenler ve medya mensupları bulunuyordu.Konuşmalar ve sunumlar Patika Yapımın katkısıyla internetten canlı olarak yayınlandı. RepMan Forum 2013’ün ana sponsorluğunu GfK Türkiye yaptı. Forum Başkanlığını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil yaptı. Markus_Renner_01-300x199Forum, açılış konuşmalarının ardından Dr. Markus Renner’in; “Kurumsal İtibar; Şirketler Nasıl Ölçebilir, Nasıl Yönetebilir ve İtibar Başarılarını Nasıl Destekler” başlıklı sunumunu yaptı, izleyicilerin sorularını cevaplandırdı. Forumun ikinci bölümünde “İtibar Ekonomisi Nereye Gidiyor” başlıklı panel/tartışa yapıldı. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Gürgen ve Sabah Gazetesi Ekonomi Yönetmeni ve köşe yazarı Dr. Şeref Oğuz konuyla ilgili görüşlerini katılımcılar ile paylaştılar.Forumun son bölümünde 2012 yılında Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek şirketleri sıralaması açıklandı. GfK Türkiye İtibar Araştırmaları Danışması ve RepMan İtibar Araştırmaları Merkezinin Danışma Kurulu Üyelerinden Nuran Aksu tarafından açıklanan sonuçlar ve değerlendirmeler, izleyicilerin katkıları ile sona erdi. Dr. Markus Renner sunumunu ve Forum 2013 konuşmalarını bu videolardan izleyebilirsiniz.video 2

Forum katılımcılarına “İtibar Yönetimi Ne İşe Yarar?” başlıklı bir makale dağıtıldı. Türkiye’nin İtibar Yönetimi En Yüksek Şirketleri Araştırma, RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşti. Araştırma, 2012 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 16.243 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak yapıldı. Araştırmada, 15 sektör ve bu sektörler içerisinde yer alan 155 şirketin değerlendirmesi yapıldı. RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından sektörlerin itibar yönetimi skorları ve sektörler içerisinde şirketlerin sıralaması açıklandı. Açıklanan sonuçlara göre Türkiye’de en yüksek itibar yönetimi skoru “Dayanıklı Tüketim ve Telekomünikasyon” sektörlerinin. 15 sektörün dikkate alındığı araştırma sonuçlarına göre “Dayanıklı Tüketim ve Telekomünikasyon” sektörleri 100 üzerinden 65 itibar yönetimi skoruyla (RMS)sektörler arasında en yüksek skoru aldı.   2012 Yılı İtibar Yönetimi Performansı En Yüksek Şirketler

1 Arçelik 81,1 (3)
2 Türk Hava Yolları 77,5 (2)
3 Ülker 77,4 (4)
4 Mercedes-Benz Türk 74,7 (1)
5 BMW 74,5 (5)
6 ETİ 74,1 (9)
7 Pınar 73,2 (8)
8 Turkcell 73,1 (13)
9 BEKO 72,9 (19)
10 Bosch 72,2 (21)