RepMan Forum 2014
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından düzenlenen RepMan Forum 20134 21 Mart tarihinde İstanbul’da CVK Bosphorus Oteli salonlarında gerçekleşti. Ethical Corporation’ın kurucusu ve CEO’su, aynı zamanda RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyesi Toby Webb bu yılki foruma konuk konuşmacı olarak katıldı.
Forumu bu yıl 136 katılımcı izledi. Katılımcılar arasında; kurumsal iletişim yöneticileri, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının temsilcileri, çeşitli şirketlerin genel müdür ve CEO’ları, sivil toplum kuruluşlarıın temsilcileri, akademisyenler ve medya mensupları bulunuyordu.Konuşmalar ve sunumlar Patika Yapımın katkısıyla internetten canlı olarak yayınlandı. RepMan Forum 2014’ün ana sponsorluğunu GfK Türkiye yaptı. Forum Başkanlığını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil idi.Forumun birinci oturumunda; Türkiye Kurumsal Yönetin Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Danışman, Brand Finance Türkiye temsilcisi Muhterem İlgüner, Mikado Consulting kurucusu Serra Titiz ve Türkiye Etik ve İtibar Derneği Genel Koordinatörü Tayfun Zaman panelist olarak yer aldılar. Panel konuşmalarını buradan izleyebilirsiniz.Salim kadıbeşegil’in salondan sorular alarak yönettiği panelde; şeffaflık, hesap verebilirlik, sürdürülebilirlik ve etik konularının kurum itibarına olan katkıları tartışıldı.
Forumun ikinci bölümünde Toby Webb iş dünyasının etik uygulamalarla ilgili deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı. Her yıl Etik Şirketler sıralaması yaptıklarına da değinen Webb çok beklenen düzeyde olmasa da etik konusuna gösterilen hassasiyetin her geçen gün biraz daha arttığına değindi. Toby Webb İle Salim Kadıbeşegil’in konuşmasını buradan izleyebilirsiniz.
Forumun son bölümünde 2013 yılında Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek şirketleri sıralaması açıklandı. GfK Türkiye İtibar Araştırmaları Danışması ve RepMan İtibar Araştırmaları Merkezinin Danışma Kurulu Üyelerinden Nuran Aksu tarafından açıklanan sonuçlar ve değerlendirmeler, izleyicilerin katkıları ile sona erdi.
2013 yılı Türkiye’nin İtibar Yönetimi En Yüksek Şirketleri
Araştırma, RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşti. Araştırma, 2013 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 16.243 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak yapıldı. Araştırmada, 14 sektör sorgulandı. Her sektör için pazarının en az %70’ini oluşturan şirketlerin itibarları ölçümlenerek, sektörün itibarı hesaplanmıştır. 2013 yılında hızlı tüketim ve telekomünikasyon sektörlerinin şitibar yönetimi konusunda 14 sektör arasında yüksek puanlar aldığı görüldü. Şirketler sıralaması ise aşağıdaki gibidir.
1 | Ülker | 82,6 | 3 | 4 |
2 | Eti | 79,0 | 6 | 9 |
3 | THY | 77,3 | 2 | 2 |
4 | BMW | 77,2 | 5 | 5 |
5 | Coca-Cola | 77,2 | 11 | 7 |
6 | Arçelik | 75,7 | 1 | 3 |
7 | Mercedes-Benz Türk | 75,5 | 4 | 1 |
8 | Pınar | 74,8 | 7 | 8 |
9 | Casper | 74,7 | 23 | * |
10 | Turkcell | 74,5 | 8 | 13 |
11 | BİM | 74,5 | 16 | 15 |
12 | Opet | 73,6 | 45 | 30 |
13 | Teknosa | 73,4 | 13 | * |
14 | Nestle | 72,6 | 17 | 18 |
15 | Sütaş | 72,3 | 14 | 11 |
16 | Dimes | 72,0 | * | * |
17 | Toshiba | 71,9 | * | * |
18 | Audi | 71,9 | 19 | 16 |
19 | Volkswagen | 70,8 | 12 | 14 |
20 | Shell | 70,5 | 49 | 41 |
21 | Migros | 70,4 | 30 | 12 |
22 | Beko | 70,1 | 9 | 19 |