RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Türkiye ve Dünya’da itibar yönetimi, kurumsal yönetim ilkeleri, sürdürülebilirlik, marka konumlandırma & marka kimliği, kurumsal sorumluluk, paydaş yönetimi , marka mimarisi ve marka portfolyosu gibi alanlarda uzmanlığını uluslararası çapta kanıtlamış kişilerden oluşan Danışma Kurulu ile konuyla ilgililenen çevrelerle bilgi paylaşımını ve bilginin doğru aktarımını hedeflemektedir.
Danışma kurulumuz;
M. SALİM KADIBEŞEGİL
Stratejik İletişim Yönetimi alanında akademik ve profesyonel birikimi ve önemli referansları bulunan Kadıbeşegil, Kurumsal İtibar Yönetimi felsefesinin ülkemizde tanınması ve yer etmesine öncülük etti. Merkezi Londra’da bulunan Uluslararası İletişim Danışmanlığı Şirketleri Birliği ICCO’da ülkemizi 5 yıl boyunca Yönetim Kurulu Üyesi olarak temsil eden Kadıbeşegil, Capital Dergisi’nin “En Beğenilen Şirketler” projesine danışmanlık yaptı. Kadıbeşegil 2001-2011 yılları arasında merkezi NewYork’ta bulunan “The Reputation Institute”un Türkiye temsilciliğini yaptı. RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin Kurucu Üyesi olan Kadıbeşegil, Salim Kadıbeşegil ICCO’nun Türkiye temsilcisi İDA tarafından mesleğe olan katkıları nedeniyle Mart 2017’de Şeref Kürsüsü Ödülü ile onurlandırılmıştır.
PROF. DR. HALUK GÜRGEN
Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi İşletme Bölümünden mezun olan Prof. Dr. Haluk Gürgen, “Televizyon Reklamlarında Yaratıcı Strateji” başlıklı teziyle İletişim Bilimleri Doktoru unvanı aldı.1989 yılında A.B.D. San Francisco State Üniversitesi’nde alanıyla ilgili çalışmalar yaptı. 1990 yılında İletişim Sanatları doçenti, 1997 yılında ise profesör oldu. Gürgen’in “Reklamcılık ve Metin Yazarlığı”, “Halkla İlişkiler”, “Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları”, “Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnekler” ve “Örgütlerde İletişim Kalitesi” adlı yayınlanmış kitapları ile alanında gerçekleştirdiği çok sayıda projeleri ve akademik dergilerde yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır.
Gerek akademik gerekse uygulamalı çalışmaları nedeniyle, IAA (Uluslararası Reklamcılık Derneği) tarafından “IAA Reklamcılık Diploması” ile ödüllendirilen Prof. Dr. Haluk Gürgen, 1982-2006 yılları arasında Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümü’nde öğretim üyeliği; 1990-2006 yılları arasında Reklamcılık ve Halkla İlişkiler bölüm başkanlığı ve 1998-2005 yılları arasında ise Anadolu Üniversitesi rektör yardımcılığı görevlerini sürdürmüştür. Dr. Gürgen, Yüksek Öğretim kurumu, “Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu” kurucu üyesi olarak görev yapmıştır. Prof. Dr. Haluk Gürgen, 2006 -2014 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim fakültesi dekanı olarak çalışmıştır. Halen aynı fakültede halkla ilişkiler bölümü öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.
NURAN AKSU
Nuran AKSU halen RepMan İtibar Araştırmaları Merkezinin danışma kurulu üyesi, Sürdürülebilir Kalkınma için Yenilikçi Çözümler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve ZENNA Kurumsal Marka Yönetimi Araştırmaları ve Danışmanlığı Şirketi kurucusu ve yöneticisidir. Her sene ortalama 5 doktora ve tez öğrencisine gönüllü olarak destek veren Aksu ayrıca Kadir Has Üniversite Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ve RepMan Merkez tarafından gerçekleştirilen İtibar Yönetimi Sertifika Programı’nın koordinatörlerinden ve eğitmenlerindendir. Nuran AKSU her ay BrandMap Dergisi’nde yazılarını paylaşmaktadır.
GÜNEŞİN OYA AYDEMİR
1971 yılında Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümünden mezun oldu. Üniversite yıllarında ekolojik modelleme konusunda çalıştı. Bu dönemde Kuş Gözlemcileri ile tanışarak sivil toplum alanına yöneldi. Anadolu coğrafyasını, doğasını, yabanıl alanlarını gezdi. Türkiye’nin önde gelen sivil toplum kuruluşlarında proje ve program koordinatörlüğü, yöneticilik ve yönetim kurulu başkanlıkları yaptı. 1996 yılında tanıştığı Buğday Hareketi’nin Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği’ne dönüşümünde aktif rol aldı. 2007 yılında ekolojik bir topluluk kurmak amacıyla bir grup arkadaşıyla birlikte Kazdağları’na taşındı. Burada Victor Ananias ile birlikte Çamtepe Ekolojik Yaşam Merkezini ve Yaşam Okulu’nu kurdu. 2012 yılında aynı bölgede Bir Tohum Vakfı’nın kurucuları arasında yer aldı. Vakıf bünyesinde yöneticilik yanı sıra katılımcı sanat, Vatandaş Bilimi, ekofelsefe ve hikaye anlatıcılığı zanaatı konularındaki projelerin küratörlüğünü yapıyor.
Doğa insan ilişkileri, doğa ile uyumlu yaşam, kırsalda ve şehirde dirençli ve onarıcı insan toplulukları ve değişen dünyanın yeni paradigması üzerine kafa yoruyor, bu konularda konuşmalar yapıyor, dersler veriyor ve yazılar yazıyor.
2003 yılından bu yana Ashoka Sosyal Girişim Ağının Türkiye’deki fellowlarından biri olarak sosyal girişimci sıfatını kazanan Güneşin Aydemir, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı İklim Değişikliği ve Çevre Portföyünün stratejik danışmanlarından biri.
OLE CHRISTIAN APELAND
İtibar Yönetimi Danışmanlığı konusunda Norveç’te lider olan ve İtibar Yönetimi üzerine global önemi bulununan Reputation Institute ile ortak olan “Apeland”in CEO’sudur.
PROF. DR. PEKKA AULA
Helsinki Üniversite Medya İletişim Bölümünde öğretim üyesi olan Prof. Pekka Aula aynı zamanda itibar yönetimi konusunda uzmanlaşmıştır.
DR. BELGİN BAHAR
Galatasaray Üniversitesi Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans programından mezun Belgin Bahar, 2009 yılında Galatasaray Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2018 yılında Fransa’da Bordeaux Üniversitesi İşletme Bölümünde doktorasını tamamlamıştır. Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışan Belgin Bahar, İşletme Bölümü Örgütsel Davranış Anabilim Dalı Başkanıdır. İşletme Etiği, Girişimcilik, Yönetim ve Organizasyon gibi dersler vermektedir. Ayrıca, Galatasaray Üniversitesi İşletme Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısıdır. Dr. Öğr. Üyesi Belgin Bahar’ın etik liderlik, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal itibar yönetimi ve sürdürülebilirlik gibi konularda çeşitli ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır.
DR. SERTAÇ DOĞANAY
Teknoloji iletişimi ve sürdürülebilirlik iletişimi üzerine çalışan öğretim görevlisi, konuşmacı ve yeni nesil yayıncıdır.İstanbul Tıp Fakültesi mezunudur. 10 senelik ilaç sektörü deneyiminde; marka müdürü, kurumsal iletişim yöneticisi, pazarlama müdürü ve pazarlama satış direktörü pozisyonlarında bulunmuştur.
2013-2018 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi MBA öğretim görevlisi olarak dijital pazarlama iletişimi dersleri vermiştir.
2019 Bahar dönemi itibariyle Kadir Has Üniversitesi’nde “Teknoloji İletişimi” dersini vermektedir.
2019 Bahar dönemi itibariyle mezun olduğu İstanbul Tıp Fakültesi’nde “Geleceğin Tıbbı ve Yeni Sağlık Teknolojileri” dersini vermektedir.
2021 Yılı itibariyle Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Medya Çalışmaları (Social Media Lab) Merkezi yönetim kurulu üyesi olarak görev yapmaktadır.
2018 yılı itibariyle Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri – Siber Güvenlik Merkezi’nin teknoloji iletişimi alanında danışma kurulu üyesi olarak görev yapmaktadır.
Yenibirlider Derneği profesyonel mentorudur.
REPMAN İtibar Araştırmaları Merkezi, Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği, Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu (TEGEP), Sustainable Brands Turkey ve Türkiye’nin ilk yeşil rehberi ve sürdürülebilir yaşam platformu olan Yeşilist’in danışma kurulu üyesidir.
2021’de LinkedIn’de kurmuş olduğu Sürdürülebilir Bir Dünya ve Teknoloji ve İnovasyon kanallarında paylaşılan içerikler, her ay milyonlarca kişilik bir erişim sağlamaktadır.
2020 Mart Ayı itibariyle Yeni Nesil Yayıncılık kariyeri çerçevesinde yaptığı çok kanallı canlı yayınlarda ve radyo programlarında farklı sektörlerden yöneticileri, akademisyenleri, sporcuları ve sanatçıları konuk etmektedir.
SERKAN ELDEN
Küresel pazarlarda 25 yılı aşkın birikimi ve deneyimi olan özel yatırım danışmanlığı uzmanı.
Dünyanın önde gelen özel yatırım şirketlerinde ve fonlarında CEO’luk görevlerinde bulunduktan sonra merkezi Connecticut, ABD de bulunan Capitalinka şirketinin kurucusudur.
JOUNI HEINONEN
Halkla ilişkiler ve iletişim şirketleri arasında global liderliği elinde tutan Burson-Marsteller’in itibar yönetimi ve iletişim konusunda uzmanlaşmış olan Finlandiya şubesi Pohjoisranta Burson-Marsteller’ın kurucusu ve CEO’sudur.
MUHTEREM İLGÜNER
Türkiye’nin önde gelen marka stratejisti ve uygulayıcısıdır. 2002 yılından bu yana, markaya derinlik kazandıran pek çok konuyu Türkiye’nin gündemine taşımış ve ilk kez uygulanmasını sağlamıştır. 2006 yılından beri dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketi Brand Finance Türkiye Direktörü olarak da görev yapan İlgüner, bu bağlamda, son 8 yıldır “TURKEY100-Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasını yönetmektedir.Ayrıca, dünyanın önde gelen “naming – markalar için isim” şirketi Nomen ile işbirliği yapmaktadır.
İsveçli çözüm ortağı, Place Consulting şirketi kurucularından Christer Asplund ile birlikte şehirlerin markalaşması projelerini yürütmektedir.
Yurt içinde ve dışında birçok konferansa konuşmacı olarak katılan Muhterem İlgüner’in markayla ilgili yazdığı “Türkiye’de Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları”, “Marka Şehir” ,“Marka Değeri” ve “Derinliğine Marka” isimli kitapları bulunmaktadır.
PROF. MERVYN E. KING
Sosyal raporlamalarda uluslararası standartları belirleyen Global Reporting Initiative’in Yönetim Kurulu Başkanı olan Prof. King, son dört yıldır ülkemizde Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği tarafından düzenlenen Uluslararası Yönetim Konferansın başkanlığını yapmaktadır.
SERDAR KUZULOĞLU
1995 yılında çocukluk hayali olan medya dünyasına adım attı. Gazete, dergi, web, radyo ve televizyonlarda teknoloji ve trendleri aktardı. Halen kurucularından olduğu İstanbul Bilgi Üniversitesi yüksek lisans programı Next Academy’de ders vermekte, teknoloji ve trendlere yönelik içerik üretmekte ve bu kapsamda konferanslarda konuşmalar yapmaktadır.
JONATHAN LOW
Jon Predectiv Danışmanlık kurucu ortaklarındandır. Predictive şirketlere, hükümetlere, kamu kurum ve kuruluşlarına, yeni girişimlere ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlara yönetim performansının artırılması, organizasyonel verimlilik, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi alanlarında danışmanlık yapmaktadır.
Predictiv özellikle stratejik uygulamaların, kurum itibarının, marka ve inovasyonun finansal iş sonuçlar üzerindeki etkilerini araştırmalara dayalı verilerle yansıtmaktadır. Jon, iş dünyası üzerinde etkili olan Forbes, businessweek gibi dergilerde çalışmalarını yayımlamaktadır. 2002’de yayımlanan “Görünmeyen Avantaj” “Elle tutulamayan değerlerle rekabet” kitabı ile ülkemizde de isminden söz edilen gurular arasındadır.
Jon Dartmouth College and Yale University’s School of Management de eğitim görmüştür.
DR. MARKUS RENNER
Marka ve itibar yönetimi konusunda en az 15 yıllık uzmanlıkları bulunan kişiler tarafından kurulmuş olan ve yönetim konusunda danışmanlık hizmeti vermekte olan “Branding Institute”’da yönetici ortaktır.
SERRA TİTİZ
Serra Titiz, bir sosyal girişimci olarak, 2003 senesinden beri sürdürülebilir kalkınma alanında çalışmaktadır. Türkiye’de farklı sivil toplum örgütlerinde gençler, kadınlar ve mesleki gruplarla birlikte çalışmış, sivil toplumda sahada ve yönetim seviyesinde oluşturduğu uzmanlıklarını şirketlerin toplumsal yatırım ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla bütünleştirmiş, model olan ve sosyal etkisi yüksek projelere imza atmıştır.
Serra Titiz, 2007 yılında kar-amacı gütmeyen Mikado Sürdürülebilir Kalkınma Danışmanlığı şirketini kurmuştur. Mikado, sürdürülebilir kalkınma için modeller geliştiren bir sosyal girişimdir. Mikado, sorumlu bir özel sektörün oluşumuna, sürdürülebilir ve şeffaf bir sivil toplumun gelişimine ve sosyal inovasyon ile toplumsal değişime katkı sağlayan çalışmalar yürütmektedir. (www.mikadoconsulting.com) Mikado, Türkiye’nin ilk B Corp şirketi olmakla gurur duymaktadır. Ayrıca, 2013 yılından beri B Corp tarafında “Dünya için En İyi Şirketler” arasında yer almaktadır.
Mikado bünyesinde gelişen modellere bir örnek, “Gelecek Daha Net” Gençlik platformudur. www.gelecekdaha.net, gençlerin gelecekleri ile ilgili bilinçli karar vermelerini sağlamak amacıyla bilgi ve tecrübeyi yer ve zaman kısıtı olmadan, gençler ve profesyoneller arasında yaratıcı yöntemlerle paylaştıran, teknoloji yoluyla sosyal inovasyon örneği bir sosyal girişimdir.
Serra Titiz, Mikado bünyesinde yürüttüğü çalışmaları yanısıra UNDP projelerinde de kıdemli uzman olarak yer almaktadır.
2012 yılında Eisenhower fellow, 2013 yılında da ASHOKA Fellow seçilmiştir. BMW Sorumlu Lider ödülü sahibidir.
Serra Titiz, lisansını Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde; yüksek lisansını ise Aston Business School (İngiltere, Birmingham) İşletme Bölümünde tamamlamıştır.
PROF. DR. EBRU UZUNOĞLU
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), İletişim Fakültesi dekanı Prof. Dr.Ebru Uzunoğlu, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini almıştır. Public Relations Review,Industrial Marketing Management, Journal of Marketing Communications, International Journal of Information Management, Corporate Social Responsibility and Environmental Management gibi dergilerde pek çok akademik çalışması yayınlanmıştır. 2016-2017 yılları arasında Northwestern Üniversitesi Medill IMC’de misafir öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Halkla İlişkiler, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Yönetimi gibi dersler vermektedir. Pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim gibi konuların yanı sıra dijital medyanın pazarlama iletişimi içerisindeki rolü araştırma ve ilgi alanları arasındadır. Akademik kariyeri öncesinde 12 yıl ulusal ve uluslararası şirketlerde Reklam ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Ürün Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı gibi pozisyonlarda çalışan Uzunoğlu İzmir Halkla İlişkiler Derneği’nde 3 dönem yönetim kurulu üyesi olarak görev almıştır.
TOBY WEBB
Merkezi İngiltere’de bulunan Ethical Corporation’ın kurucusu ve yöneticisidir. Aynı zamanda sürdürülebilirlik ve paydaş yönetimi konusunda eğitimler düzenleyen ve araştırmalar yürüten “Stakeholder Intelligence”’ın kurucusudur. Sürdürülebilirlik ve etik üzerine yoğunlaşmış olan “Ethical Corporation”ın kurucu ortağıdır.Londra Üniversitesi, Birbeck Kolejinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk üzerine ders vermektedir.
TAYFUN ZAMAN
Integrity Partners Compliance Consultancy Group | Kurucu Ortak
Turkish Integrity Center of Excellence ve Özel Sektör Kolektif Eylem Merkezi’nin kurucusu, OECD Yolsuzlukla Mücadele Bölgesel Danışma Kurulu üyesi, Free Enterprise and Democracy Network Danışma Kurulu ve B20 Yolsuzlukla Mücadele Görev Gücü üyesi olan Tayfun Zaman, yolsuzlukla mücadele ve uyum risk yönetimi alanında iki kitap ve onun üzerinde rehberin yazarıdır.
Ukrayna İş Etiği ve Uyum Kolektif Eylem Merkezi (UNIC) stratejiden sorumlu danışmanı olarak hizmet veren Zaman, aralarında Birleşmiş Milletler, OECD ve B20’nin de bulunduğu birçok uluslararası ve ulusal platformda uyum risklerinin etkin yönetimi, yolsuzluğun sosyo-ekonomik etkileri, özel sektörde yolsuzlukla mücadele yöntemleri konusunda konuşmalar yap- maktadır.
Zaman, Kurucu genel sekreteri olduğu Etik ve İtibar Derneği’nin çeşitli çalışma gruplarında görev almakta, Ortak İdealler Derneği Yönetim Krulu Yedek Üyeliği ile ve Yönetim Krulu Üyeleri Derneği Denetim Kurulu üyeliğini sürdürmektedir.