Ülkemizde kurum itibarı araştırmaları, 2000’li yılların başında, ülkemizin önde gelen lider şirketlerinin “RepMan” modelini kullanarak kurum itibarı araştırmaları yaptırmasıyla başladı.
RepMan modeli ile sektör liderleri son on yıldır paydaşların katılımını sağlayıcı stratejiler ürettiler. Kurumsal iletişim stratejilerini bu modelin verilerine dayanarak uyguladılar. Model, Türkiye’de ve dünyada iş dünyasının ve akademik çevrelerin kıyaslama için tercih ettikleri altyapıyı oluşturdu.
Günümüzde farklı içerik ve formatta birçok itibar araştırması yapılıyor. Bu çalışmalar, iş dünyasındaki dinamiklerin değişimine paralel olarak kendini yeniliyor. Bu değişimi güncel olarak izlemek ve analiz etmek şirketlerin en önemli sermayesi olan itibarlarının ölçümlenmesinde önemli bir gündem oluşturuyor.
Şimdi RepMan tüm birikimini herkesin yararlanabileceği bir platforma taşıyor.
RepMan bir bilgi paylaşım platformudur. Bir dernek, şirket veya vakıf değildir. Kurum itibarı araştırmaları ile ilgili çalışmalar yapar ve elde ettiği bulguları ticari bir beklentisi olmaksızın konu ile ilgili çevrelerle paylaşır. Bu kapsamda, Türkiye’de ve dünyada yapılmakta olan kurum itibarı araştırmalarından yararlanır. Raporlar ve makaleleri referans olarak kullanır. Düzenlediği beyin fırtınası, çalıştay, eğitim, konferans, panel, kongre gibi etkinliklerde bu bilgilere yer verir.