RepMan 2024:Sürdürülebilirlik Stratejileri Uygulamalarla Tutarlı mı?
Sürdürülebilirlik Stratejileri Uygulamalarla Tutarlı mı?
Sürdürülebilirlik artık tek başına gündemin en üst sırasında. Kamu kurumları da dahil olmak üzere şirketlerin, üniversitelerin ve sivil toplumun en öncelikle mesai harcadığı bir kavram olarak karşımızda duruyor. İklim değişikliği tek başına tüm gündemlerin ana oyuncusu. İş dünyası sürdürülebilirlik stratejileri ile iş modellerini güncelliyor. Ancak dünyada çok hızlı değişimler gözlemleniyor. Bu güncellemeler toplumun beklentilerini ne kadar karşılıyor, tartışılıyor!
Bu stratejilerde nerelerde tıkanıyoruz? Kurum itibarı sürdürülebilirlik uygulamalarının içinden performans notu alıyor. Ancak şirketlerin ana performans göstergelerinde ana kurgu finansal metrikler üzerinden değerlendiriliyor. Tıkanıklık burada başlıyor olmasın?
Bir yanda bu soruların cevapları tartışılırken diğer yanda “greenwashing”, “artwashing” “sportswashing” gibi kavramlar da gündemi başka boyutlara taşıyor. Bu gelişmeler karşısında nasıl bir pozisyonumuz olacak? Liderlerin sürdürülebilirlik vizyonu, raporlama standartlarının yeterliliği, düzenleyici kurulların gündemi, döngüsel ekonomi ve yeşil mutabakat, sivil toplumun açmazları bu yıl etkinliklerimizde tartışacağımız başlıklar arasında.
RepMan on yılı aşkın bir süredir “sürdürülebilirlik” konusunda farkındalık amaçlı çalışmalar içinde. Ancak günümüzde, bu alandaki deneyimlerin ve birikimlerin çıktılarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç var. Bu nedenle 2024 yılında etkinliklerimizde “Sürdürülebilirlik stratejilerinin uygulamalarla ne derece tutarlı” olduğu masaya yatırılıyor.
Bu yıl ayrıca yeni bir RepMan vizyonu oluşturmayı gündemimize aldık. Kurum itibarının yönetilmesinde değişmekte olan değerlere şirketlerin nasıl uyum sağlayabilecekleri ve bunlara dayalı hangi “örnek” politikaları geliştirebilecekleri tartışmaya açılacak. Hesap verebilirliğin yükselen bir değer olması karşısında şirketlerin “gerçek zamanlı uygulamalar” (real time) konusunda neler yapabilecekleri yine gündemimiz içinde.
2024 yılı kurumsal destekçilerimiz: Allianz Türkiye, Kale Grubu, Panasonic EWT, Türk Traktör, Unilever, Yapı Kredi ve Zorlu Holding’e içten teşekkürlerimizi iletiyoruz.
RepMan 2024 yılı etkinliklerinde görüşmek dileğiyle.
- RESPECT© 2024 Araştırması Raporu
Stratejik iş birliklerimizden ZENNA Kurumsal Marka Araştırmaları Şirketi tarafından her yıl yapılan araştırmamızda bu yıl “Sürdürülebilirlik stratejilerinin uygulamalarla tutarlılığı” konusunu kamuoyunu yönlendiren kanaat önderleri nezdinde gerçekleştireceğiz. Kanat önderleri profilinde 40-50 katılımcı hedeflenmekte. Sivil toplum liderleri, köşe yazarları, konu ile ilgili akademisyenler, yerel toplum liderleri, aktivist liderler, iş dünyası liderleri arasında özel belirlenmiş isimler bu araştırma kapsamındaki soruları cevaplayacak.
- REPMAN FORUM 2024
8 Nisan 2024 Pazartesi günü 10.30-13.00 saatleri arasında çevrimiçi ortamda gerçekleştirilecek forumda ekte program ayrıntıları verilen konuklarımızla “Sürdürülebilirlik Stratejileri Uygulamalarla Tutarlı mı?” konusu tartışılacak. Forum Sürdürülebilir Bir Dünya platformunun LinkedIn ve YouTube kanallarından canlı olarak yayımlanacak.
- REPMAN BENCHMARK 2024 TOPLANTISI
6 Mayıs 2024 Pazartesi günü 10.00-16.00 saatleri arasında İstanbul’da Delta Mariotte otel salonlarında özel davetli 35 kanaat önderi katılımcı ile “Benchmark 2024” toplantısı yapılacak. Dr. Sertaç Doğanay’ın moderasyonunda yönetilecek toplantıda 7 ayrı masada Sürdürülebilirlik Stratejileri Uygulamalarla Tutarlı mı? konusunun alt başlıkları tartışmaya açılacak. Bu alt başlıklar arasında; Greenwashing, liderlerin sürdürülebilirlik vizyonu, raporlama standartlarının yeterliliği, düzenleyici kurulların gündemi, döngüsel ekonomi ve yeşil mutabakat, sivil toplumun açmazları gibi konularda aksiyon önerileri derlenecek.
- REPMAN VİZYON TOPLANTISI
9 Eylül 2024 Pazartesi günü 10.00-16.00 saatleri arasında günü İstanbul’da kısıtlı sayıda (35) özel davetlinin fiziki katılımı ile RepMan vizyon toplantısı gerçekleştirilecek. Toplantı, kurum itibarının yönetilmesinde değişmekte olan değerlere şirketlerin nasıl uyum sağlayabilecekleri ve bunlara dayalı hangi “örnek” politikaları geliştirebileceklerini tartışmaya açacak. Hesap verebilirliğin yükselen bir değer olması karşısında şirketlerin “gerçek zamanlı uygulamalar” (real time) konusunda neler yapabilirler? Kurum itibarının yönetilmesinde neler bizi meşgul edecek?
- DİJİTAL GÖRÜNÜRLÜK
RepMan’in LinkedIn, Instagram, YouTube ve X sosyal medya hesaplarında etkinlik duyurularının paylaşımını takip edebilirsiniz.
RepMan Forum 2024 sayfasına ulaşmak için tıklayınız.