Şirketlerde “İtibar Yöneticisi” pozisyonu
Tespit edebildiğimiz ilk resmi “İtibar Yöneticiliği” pozisyonu bir direktörlük olarak İspanya merkezli Telefonica’da 2000 yılında görüldü. O tarihten sonra bir çok şirkette kurum itibarının yönetilmesi ile ilgili çalışmaların tek merkezden yönetilmesi benimsendi. Bu yapılanma beraberinde şirket yöneticilerinin “Ana Performans Göstergelerine” itibar ile ilgili bir skor eklenmesine neden oldu. Günümüzde özellikle uluslararası şirketlerdeki yöneticilerin performans değerlendirmeleri içinde kurum itibarından aldıkları skorlar önemli bir yer tutuyor. Bu çalışmaların şirket hedeflerine uygun, sosyal paydaşların hepsiyle karşılıklı etkileşim ve ilişki içinde yönetilmesi çerçevesinde “itibarın yönetiminden birinci derecede sorumlu bir yöneticiye gereksinim duyuluyor”.
Ekli yazı, “Globe and Mail” blogunda Harvey Schachter tarafından kaleme alınmış ve ilgi ile okuyacağınızı umduğumuz türden.