Türkiye’nin 2013 İtibar Sonuçları
RepMan’in her sene açıkladığı Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek sektörleri ve şirketleri belli oldu. 2013 yılında Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek sektörü “Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü” olurken en yüksek itibar yönetimi performansına sahip şirketi “Ülker” oldu…
Şirketlerin itibar performansı değerlendirmesi
RepMan Forum’da yer alan sunuma linkten ulaşabilirsiniz.
Halk araştırmasının sonuçlarına göre, 14 sektör arasında itibar yönetimi performansı en yüksek sektör “Hızlı Tüketim Ürünleri” sektörü oldu. 2012 yılına kıyasla en fazla yükseliş de yine hızlı tüketim ürünleri sektöründe yaşandı.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK araştırma şirketinin sponsorluğunda gerçekleştirilen “Türkiye’de Sektörlerin ve Şirketlerin İtibar Yönetimi Performansı Araştırması” 2013 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 12.299 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında 14 sektör ve bu sektörler içerisinde yer alan 161 şirketin değerlendirmesi yapıldı. 2012 senesinde 155 şirket sorgulanarak gerçekleştirilen araştırmaya, 2013 senesinde 6 şirket daha dahil edilerek sorgulanan şirket sayısı artırılmıştır.
2012’de 12 şirket, 2013’de ise 22 şirket 70 puanı geçti…
2013 itibar yönetimi performansı bakımından ilginç sonuçlar gösterdi. İtibar yönetimi performans başarısını gösteren en düşük skor olarak ifade edilen 70 puanı geçen şirket sayısı 2012 senesine kıyasla önemli ölçüde arttı. 2012’de 155 şirket içerisinden 12 şirket 70 puanı geçerken, 2013’te161 şirket arasından 22 şirket 70 puanı geçerek başarılı sonuçlara imza attı.
2013 yılı araştırma sonuçlarına göre, halk nezdinde Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek şirketi 2012’de 3. sırada yer alan Ülker oldu.
Araştırma sonuçlarına göre 2012 ve 2013 için halk nezdinde Türkiye’nin İtibar Yönetimi Performansı En Yüksek Şirketleri
70 puanı geçerek sıralamaya giren şirketlerden bazılarının 2012 sonuçlarıyla karşılaştırıldığında ciddi yükseliş gösterdikleri fark ediliyor. Bu şirketlerin çıkışlarında ki en önemli ortak özellik; tek bir performans boyutunda değil, itibarı oluşturan tüm performans boyutlarında (“Tanınma”, “Yönetim Kalitesi”, “Ürün / Hizmet Kalitesi”, “Çalışan Markası”, “Finansal Sağlamlık”, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” ve “Duygusal Bağlılık”) dengeli artış göstermeleridir.
“Dayanıklı Tüketim” Puan Kaybederken, “Hızlı Tüketim” Yükselişe Geçti..
2013’te halk nezdinde itibar yönetimi performansı en yüksek sektör Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü oldu. Hızlı tüketim ürünleri sektörünü, çok yakın puanla 2012’de birinciliği Dayanıklı Tüketim sektörü ile paylaşan Telekomünikasyon sektörü takip etti.
Halk nezdinde geçen seneye göre sektörlerin gösterdiği en önemli çıkışlardan biri, Hızlı tüketim ve telekomünikasyon sektörlerinin bu sene 67 civarında puana ulaşmasıydı. Buna bağlı olarak, Türkiye’de ilk kez itibar yönetimi performans skoru 70’e yaklaşan sektörlerin var olduğunu gördük.
RepMan İtibar Yönetimi Performans Skoru (RMS): Kurumların “Tanınma”, “Yönetim Kalitesi”, “Ürün / Hizmet Kalitesi”, “Çalışan Markası”, “Finansal Sağlamlık”, “Kurumsal (Sosyal) Sorumluluk” ve “Duygusal Bağlılık” alanlarındaki performanslarının ölçümlenmesi ile hesaplanıyor. RepMan İtibar yönetimi performans skoru (RMS), hesaplanırken ana boyutlar üzerinden faktör analizi yapılarak endeks elde edilir. Endeks skoru, ortalaması sıfır olan standardize bir değişken olarak hesaplanmakta olup 0 – 100 arasında ifade edilmektedir.
Güçlü bir itibar yönetimi performansı için başarı puanı en az 70 olarak kabul edilmektedir.
65-70 arasında alınan itibar yönetimi performans skoru “Kurum İtibar Yönetimi Performansı” için başlangıç noktası kabul edilebilir
Güçlü bir kurum itibar algısı için itibar yönetimi performans skorunuzun en az 70 olması gerekmektedir
Türkiye’de ve dünyada halk nezdinde “Benchmark” şirketlerin aldığı en yüksek itibar yönetimi performans skoru 82-86 aralığındadır.