Türkiye’nin en itibarlı sektörleri ve şirketleri açıklandı
2012 yılında Türkiye’nin en itibarlı şirketi Arçelik oldu…
Araştırma sonuçlarına göre, 155 şirket arasından Arçelik en itibarlı şirket olarak değerlendirilirken en itibarlı sektörler ise Telekomünikasyon ve Dayanıklı Tüketim sektörleri oldu. 2012 sonuçlarını 2011 sonuçları ile karşılaştırdığımızda en fazla yükseliş “Dayanıklı Tüketim” sektöründe görüldü.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK Türkiye araştırma şirketinin sponsorluğunda gerçekleştirilen “Türkiye’nin En İtibarlı Sektörleri ve Şirketleri Araştırması”nın sonuçları 28 Mart 2013 tarihinde, Point Barbaros Oteli’nde açıklandı.
- Araştırma 2011 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 13.247 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında 12 sektör ve bu sektörler içerisinde yer alan 110 şirketin değerlendirmesi yapıldı.
- Araştırma 2012 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 16.243 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak gerçekleştirildi. 2012’de sektör sayısı arttırılarak 15 sektör ve bu sektörler içerisinde yer alan 155 şirketin değerlendirmesi yapıldı.
RepMan İtibar Skoru (RMS), kurumların “Tanınma”, “Yönetim Kalitesi”, “Ürün / Hizmet Kalitesi”, “Çalışan Markası”, “Finansal Sağlamlık”, “Kurumsal (Sosyal) Sorumluluk” ve “Duygusal Bağlılık” alanlarındaki performanslarının ölçümlenmesi ile hesaplanıyor. RepMan İtibar skoru (RMS), hesaplanırken ana boyutlar üzerinden faktör analizi yapılarak endeks elde edilir. Endeks skoru, ortalaması sıfır olan standardize bir değişken olarak hesaplanmakta olup 0 – 100 arasında ifade edilmektedir.
Araştırmaya göre, 2012 yılında Türkiye’nin en itibarlı şirketi Arçelik olarak belirlenirken, Arçelik’i sırasıyla THY, Ülker, Mercedes, BMW, Eti, Pınar, Turkcell, Beko, ve Bosch izledi. 2011 sonuçları ile karşılaştırıldığında Turkcell, Beko ve Bosch 2012 yılında ilk defa sıralamaya giren şirketler oldu.
Bültenin devamı için: RepMan_Itibar_Arastirmalari_Merkezi_Basin_Bulteni_28_Mart_2013
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından paylaşılan için: RepMan_Forum_2013_Turkiyenin_En_Itibarli_Sirketleri_Arastirma_Sonuclari
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyesi Dr. Markus Renner’in sunumu için: RepMan_Forum_2013_Markus_Renner_Return_on_Reputation